Økt fokus på sikkerhet og innsparings muligheter skaper etterspørsel for besøkssystemer for ubemannede resepsjoner. Det nyter programvarefirmaet Adaptive godt av.

Ubemannet resepsjon

Selskapet selger stadig mer av besøkssystemet onVisit til bedrifter som går for ubemannede resepsjoner, eller som vil ha mer effektive resepsjoner samt kontroll over hvem som kommer inni lokalene. Styreformann Håkon Inngjerdingen i Adaptive forklarer veksten for besøkssystemet onVisit med økt fokus på sikkerhet.

– Kontroll over bygg og besøkende er noe mange er opptatt av. Systemet tilbyr sikkerhet og adgangskontroll, og brukerne vil ha oversikt over hvem som er i lokalene til enhver tid og hvem som har vært der, sier Inngjerdingen. Blant kundene som har kjøpt onVisit, er selskaper som Basefarm, Weatherford Norge og Statsbygg. En av de siste kundene er DNB, som bruker systemet i det nye hovedkontoret i Bjørvika.

Innsparinger

En annen grunn til at flere kjøper Adaptives besøkssystem, er et ønske om innsparinger.

– En standardutgave som dekker bedrifter med inntil 25 ansatte koster 14 500 kroner i investering. I tillegg kommer det en årlig vedlikeholdskostnad på 20 prosent. For en del som har gått over til ubemannede resepsjoner, er det en betydelig gevinst hente på en slik investering. Og større bedrifter kan med systemet ha færre i resepsjonen og få en mer effektiv besøkshåndtering.

Kundene blir i større grad selvbetjente, sier Inngjerdingen. Han mener den økte oppmerksomheten på sikkerhet gir et betydelig potensial for onVisit. – Frem til nå har det vært kunder med stort volum av besøkende som effektiviserer resepsjonen og bruker onVisit til å bedre sikkerheten. Men nå ser vi at flere av de mindre kommer etter, sier Inngjerdingen.

Tekst Dag-Jørgen Saltnes

E-post dag@ne.no

Les hele artikkelen om onVisit i Næringseiendom

[text-blocks id=»15411″ slug=»om-onvisit»]

TRENGER DU HJELP MED Å KOMME I GANG?

Ta en prat eller digital kaffe med oss!